martes, 15 de octubre de 2013

12 PROPOSTES D’ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL PROGRAMA POWERPOINT.

La setmana passada el professor de GTIC ens va fer llegir un document en el que explicava l'ús correcte del power point per fer presentacions.
El professor va destacar alguns fragments del document que els podeu llegir a continuació:
 "Joan Ferrés (1992) ens parla de la funció motivadora del vídeo a l’escola, fent referència a les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes. Un joc suggerent d’imatges i músiques triades amb una finalitat concreta i muntades amb PowerPoint a manera de seqüència té les mateixes capacitats comunicatives que un fragment de vídeo. En aquest punt seria el professor el qui construiria aquesta seqüència a fi d’iniciar una classe per treballar, per exemple: l’anorèxia i la bulímia en una sessió de tutoria. També podria el Professor encarregar a alumnes de secundària cercar les imatges, el sons i crear el PowerPoint als propis alumnes. En el primer cas l’aprenentatge es donaria en el moment del debat a classe i en segon cas l’aprenentatge també es produiria en el moment de la creació."
"La interacció amb el grup classe ens dóna peu a un grup de propostes interessants,com ara la de crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes fer una sessió de repàs d’un tema o de coneixements previs diferent i molt motivadora, talment com si es tractés d’un joc realitzat pel conjunt de la classe. En aquests cas les possibilitats d’interactivitat del propi programa acompanyen a la interacció amb el grup classe."
"Si en una diapositiva col·loquem un llorigó( En castellà gazapo. Trampa,. ), podem proposar als nostre alumnes que el trobin. El que tenim d’original en aquest cas és que en clicar sobre el llorigó (que pot ser un text o una imatge mal col·locada o errònia) podem obrir una nova diapositiva amb els continguts correctes o un efecte sonor. Per exemple un esquema amb algun terme equivocat."
La classe de GTIC es va centrar en comentar aquests fragments del document i veure alguns exemples de presentacions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario