martes, 1 de octubre de 2013

Rss i scoop.it!

Aquests dies a classe em après que és el RSS i l'Scoop.it i també com utilitzar-los.
Segons la Viquipèdia el RSS és una forma molt senzilla perquè puguis rebre, directament al teu ordinador o en una pàgina web online (a través d'un lector RSS) informació actualitzada sobre les teves pàgines web preferides, sense necessitat que hagis de visitar una a una. Aquesta informació s'actualitza automàticament, sense que hagis de fer res. Per rebre les notícies RSS la pàgina has de tenir disponible el servei RSS i hauràs de tenir un lector RSS. Per això hem afegit dos gadgets al meu blog. El primer gadget que he incorporat al meu blog és un gadget que permet que els visitants es puguin subscriure's a les meves entrades o als comentaris del meu blog. El segon gadget que he incorporat al blog és un Feed on es pot veure les entrades del blog el qual jo m'he suscrit.

Imagen

Scoop.it és una nova forma de reunir informació per mostrar-la i compartir-la d'una manera visualment atractiva a Internet. La definició del terme anglès "scoop" és "primícia". Es tracta d'un sistema que ens permet compartir contingut que trobem o ens sembli útil a la xarxa. El terme que s'empra per definir aquesta activitat és el de "curació de continguts". Prové de l'anglès, "content curation", i si ho apliquem al món d'Internet i els mitjans socials consisteix en el procés de filtrar, agrupar i compartir tota la informació sobre un tema. Hem treballat el Scoop.it en el blog, creant un compte en aquesta web i afegint un gadget HTML/JavaScript al blog que serveix perquè es pugui anar directament al Scoop.it que he creat. El scoop.it que jo he creat té com a tema l'Educació infantil. Per poder accedir-hi està en un gadget situat en el marge dret del blog.


No hay comentarios:

Publicar un comentario